Pengkikut blog

IKLAN lagi....

PEREMPUAN DAN FACEBOOK


Facebook? hari2 aku on9 facebook..kekadang 2 sambil update blog nie siap leh chatting lagi dengan friends aku kat facebook.

tapi kan bila aku jumpa artikel nie dekat satu blog, www.askmen.com baru aku fikir ramai gak perempuan yang aku kenal wat macam nie...artikel betulnya bertajuk "CRAZY THINGS WOMEN DO IN FACEBOOK".Benda nie dah banyak kali aku tengok perempuan buat dalam facebook...

1. Profile palsu
Lepas dah putus dengan boyfriend, perempuan akan remove/blocked bekas kekasih dia tu untuk menunjukkan dia protes akan perpisahan itu. Lepas tu pergi buat profile palsu semata-mata nak stalk Facebook bekas kekasihnya.yang nie pun pernah jadi gak. seorang perempuan (membe aku) terpaksa wat profile palsu sebab nak stalker ex pakwe dia dan wat kacau bila ada perempuan tulis comment kat ex pakwe dia.ish tak malu ah pempuan nie kacau privacy ex pakwe dia.Kalau dah sayang lagi tu cakap guna SMS ka Phone kata masih sayang lagi dengan ex pakwe dia...takyahlah wat kacau macam nie...hmmmm tak paham aku..!


2. Gambar
Gambar yang ni tak leh kata apa lah.perempuan memang suka berposing.kekadang 2 posing diorang agak melampau sampai nampak segala lurah tebing semua nampak.yang bertudung lak abis terselak tudung semua kalau bergambar tapi aku tau dalam facebook nie tak de gambar perempuan bogel ka berbikini ka...tu bagusnya facebook ni.tapi kekadang tu aksi diorang nie menyebabkan yang lelaki nie dapat dosa "free"..tapi tak semua macam ni..kebanyakan lah.

3. Status
Perempuan suka updated status mengenai hubungan percintaan dia dengan boyfriend nya.Kekadang 2 naik menyampah gak aku tengok status jiwang2 dalam facebook dengan boyfriend diorang.tapi kalau gaduh perempuan,memang ganas lah status diorg.sampai habis disebut luar dalam pasal perempuan yang diorang musuhi tu.kekadang tu kalau gaduh dengan boyfriend 2 status facebook gak jadi mangsa,wat ayat2 mendayu sampai kekadang 2 aku yang membaca jadi nak tergelak pula.Tak pernah aku tengok status laki macam nie.selalu aku tengok status kaum aku nie tak pernah mention langsung pasal girlfriend nya (except facebook dia dicontrol oleh aweknya).

4. Gambar Melampau
yang nie plak berlainan dengan gambar di atas,gambar dalam facebook yang aku maksudkan ialah gambar dengan boyfriend korang.gambar macam berpeluk dengan boyfriend 2 pown dah kira berdosa.dah lah dia bukan mahram korang.kalau dah sah jadi suami isteri tak palah korang nak upload gambar macam 2 dalam facebook.

5. Relationship Status
Perempuan suka wat status In Relationship dengan kawan perempuan yang lain contohnya Siti is in relationship dengan Minah.Tapi aku tak paham apasal hah? korang tak takut dicap lesbian ka?bila ditanya, dia akan jawab "kami kawan ja" tapi aku tak pernah tengok lak lelaki pun wat in relationship dengan lelaki contoh "Mat is in relationship dengan Dollah" takut dicap GAY ka?

So,tepuk dada tanya selera!! bak kata Nabil RAJA LAWAK "LU FIKIRLAH SENDIRI!"



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers