Pengkikut blog

IKLAN lagi....

RON97 naik 10 sen lagi


Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen berkuatkuasa tengah malam ini menurut satu sumber industri.
Dengan kenaikan itu, harga petrol RON97 akan meningkat menjadi RM2.50 seliter (RM2.40 sebelumnya).
Ini merupakan kenaikan harga yang keempat berturut-turut bagi petrol RON97.
Kenaikan harga ini juga dilakukan sehari selepas pilihan raya kecil DUN Tenang yang berlangsung semalam.
Semenjak tahun lalu, harga RON97 mula dinaikkan kepada RM2.15 pada 2 November, RM2.30 pada 1 Disember dan terus meningkat kepada RM2.50 pada 4 Januari tahun ini.
Harga bagi petrol RON97 yang banyak digunakan oleh kenderaan berkuasa tinggi, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.
Apungan itu diperkenalkan tahun lalu dan satu gred baru petrol RON95 turut diperkenalkan.
Harga bagi RON95 kini ditetapkan pada kadar RM1.80 seliter.
Pengurangan subsidi bagi bahan keperluan seperti petrol telahpun mula diperkenalkan melalui Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (PEMANDU) sejak awal tahun lalu.
Badan berkenaan ditubuhkan bagi mengurangkan beban subsidi negara.

SUMBER: http://malaysiakini.com/news/155023

MY COMMENT:
Malas aku nak comment lebih2...lagipun tak lama lagi minyak RON 95 pun konfirm naik gak nie...sama ja...nie kira macam hadiah jugak lah dari kerajaan BARISAN NASIONAL sebab undi depa masa PRK TENANG SEMALAM....so lepas nie undi lah depa sampai harga minyak seliter sama harga dengan DUNHILL SEKOTAK....RM 10.00...Terima kasih kepada kerajaan BN kerana menaikkan lagi harga minyak RON 97. Kita patut mengucapkan terima kasih atas apa yang dilakukan oleh mereka.Senang cerita..saper pakai RON 97 tu orang yang banyak duit la....Kerajaan dah tak kontrol dah...

TERIMA KASIH BARISAN NASIONAL....!!!

ANWAR CABAR NAJIB BERDEBAT...


tergelak besar aku tengok cabaran ANWAR terhadap NAJIB....Sudah sudahlah 2 ANWAR....masalah parti sendiri PKR x selesai...duk cari pasai dengan orang pasai apa...??takyah nak tunjuk hero ah....lebih baik selesaikan masalah PKR yang retak menanti belah dek kerana ANWAR dan AZMIN
 aku kekadang fedup dengan PKR terutama AZMIN....lagi 1 insan bernama SAIFUDIN Nasution..dah banyak aduan ahli PKR buat...dia leh buat tak tau ja....Anwar pun 1 bias sangat...asyik menangkan AZMIN ja...patutlah GOBALA dengan ZAID keluar PKR....rakyat sebenarnya fedup asyik tuduh MP keluar PKR sebab dapat duit dari UMNO ja...SUDAHLAH!MUHASABAH DIRI! berubah lah...nak suruh rakyat ajaq PKR masa PRU13 baru PKR nak sedaq...
takkan rakyat kena tunggu lagi 5 tahun untuk jatuhkan BARISAN NASIONAL/UMNO....kalau macam nie lebih baik tak yah sokong sesapa...dengan PEMIMPIN UMNO/BN asyik menipu ja...PEMIMPIN PKR asyik bertelagah dengan bersikap tidak adil  ja...kat mana lagi rakyat nak pilih untuk jadi kerajaan....bak kata member aku "lebih baik aku pilih BN PRU 13 dari pilih PR yang belum tentu stabil kerajaan nya nanti..."ini hanya pandangan 1 orang rakyat kalau semua berpendapat macam tu tak kalah PR....PUNCA PKR ja...

aku sokong DATO SERI ANWAR dari tahun 1998 (masa tu aku darjah 6) dan aku masih menyokong dia sampai umur aku sekarang (25)...memang suara aku tak sehebat EZAM,ZUL NORDIN,GOBALA...tapi kira aku pun penyokong awal ANWAR gak....aku sokong ANWAR sebab bagi aku dia sorang ja yang mampu menguatkan ekonomi negara dan mengembalikan keyakinan pelabur asing...bagi aku dia boleh tolong rakyat...tapi dengan sikap dia ni ja menyebabkan aku jelek dengan PKR dan ANWAR....tapi tak semestinya aku sokong BN...aku rasa lebih baik bersama PAS sebab PAS memperjuangkan ISLAM...dan ISLAM untuk semua...MAAF ANWAR aku mengkritik bukan sebab dibayaq UMNO...ini dari isi hati aku sendiri yang dah fedup dengan keadaan PKR...

CHOME CHAI

time2 tak leh tido nie rasa nak wat tunjuk kat semua bloggers kucing satu rumah aku...nama dia chomechai...comel sangat...biasalah kucing siam....mata dia cantik....memang original kucing siam...

meh tengok meh kucing 1 rumah aku sayang sangat nie...






Amacam comel tak kucing kitorang....lepas rindu ah seminggu duk kat rumah awek syimir...kalau tak comel pun kena cakap comel juga...boleh lah pelepas rindu tension kat dia...nie duk wat bunyi mengawan nie pun sapa tak marah dia sebab jadi tak gamak...kalau kucing lain dah kena sepak dah nie....
Thanks SYIMIR MAZLAN and ZARIFAH RAZIFF for bringing CHOMECHAI 2 our house....

MALAM NIE

malam nie malam ISNIN...31st JANUARI 2011...
dah sebulan rupanya kita berada di tahun 2011...sekejap je kan...aku mengharap dapat masuk belajar balik kat KPMSI tapi dah x de rezeki...entahlah aku rasa kena prank kot...sebab aku call member aku tadi dia cakap semua rayuan lepas raya cina nie...so mana aku nak percaya...sama ada member aku yang aku kawan tu prank aku atau benda tu betul...nampak sangat aku tak leh menghadapi kenyataan...kalau betul aku kena prank...benda nie bukan lawak...benda nie benda serius...member aku 2 sanggup tengok kesedihan kawan yang lain dengan benda bodoh nie...dahlah aku jenis susah percaya kat orang...memang kena macam nie lagilah hilang kepercayaan aku kat orang tu...



aku baru nak release tension dan marah baru nak lelapkan mata kucing belaan aku pulak buat hal...nie kucing aku aku bela kat rumah sewa aku...nama dia CHOMECHAI...aduh time2 nie dia buat bunyi macam nak mengawan pulak....peh memang lah tertekan aku time nak tido...aku tido kat luar....so memang suara dia yang mendayu2 2 menyebabkan aku tak leh tido...aiya..
nak cari mood tidur jap...aku rasa macam nak pergi kedai mamak....beli air beli rokok sebatang balik boleh tidur dah kot ok daaaaaaaa