Pengkikut blog

IKLAN lagi....

MCA HINA ISLAM

MCA berkempen bermodalkan agama, bangsa
MCA sekali lagi cuba menakut-nakutkan masyarakat Cina dengan agenda penubuhan negara Islam oleh PAS, tetapi kali ini dengan mengheret DAP sekali.
Dalam risalah kempennya pada pilihan raya kecil di Tenang, MCA mendakwa DAP terlalu menunduk kepada PAS dan menyokong agenda penubuhan negara Islam yang dipelopori oleh PAS.
Risalah itu, antaranya memaparkan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memberi songkok kepada pemimpin veteran Lim Kit Siang yang menerimanya dengan bangga.
Tajuk yang tertera, "Saya tidak bantah awak jadi timbalan perdana menteri saya, tetapi hanya jika awak seorang Muslim.”
Satu lagi risalah lain adalah paparan keratan akhbar Cina yang melaporkan presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai pilihan Pakatan Rakyat jika mereka berkuasa kerana beliau lebih layak daripada ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Hidup negara Islam!" tertera di risalah itu.
Kempen MCA di Tenang setakat ini tertumpu dengan bidasan demi bidasan terhadap agenda PAS menubuhkan negara Islam.
Malah, presiden parti Cina itu, Datuk Seri Chua Soi Lek juga mengeksploitasikan isu berkenaan dengan mendakwa calon PAS Normala Sudirman enggan berjabat tangan dan bersalam dengan penduduk bukan Islam di Tenang.
Satu lagi strategi yang digunakan ialah paparan 12 perwakilan Pakatan Rakyat yang telah berpaling tadah dan dua bekas pemimpin yang meninggalkan parti masing-masing.
MY COMMENT: apa tindakan kerajaan 1 MALAYSIA UMNO dalam isu nie...Kemana perginya PERKASA PEWARIS PEKIDA dan NGO Melayu yang bersemangat sangat nak perjuangkan MELAYU DAN ISLAM..Woi gi lah buat demostrasi kutuk Chua Soi Lek dan MCA...korang kan suka wat demostrasi...nie bukan hina MELAYU nie hina ISLAM...takkan nak berdiam diri....dari korang buang masa serang ANWAR dan PAKATAN RAKYAT tapi dalam isu nie MANA KORANG?

KAWAN VS SAHABAT

apa beza kawan dan sahabat?
seorang kawan aku tanya aku dalam facebook persoalan ini yang menyebabkan aku rasa nak menjawab..Dulu aku pun tak boleh bezakan KAWAN dan SAHABAT...Dulu aku ingat semua kawan adalah sahabat....tapi telahan aku salah...kawan dan sahabat sangat berbeza
Kawan hanyalah teman berbual dan berborak apabila keperluan itu diingini. Mudah kata, kawan kedai kopi. Banyak ruang peribadi yang tidak boleh dimasuki atau dicerobohi. Cerita-cerita atau masalah-masalah yang dihadapi takkan dikongsi. Kebiasaannya kawan hanya boleh berbicara dalam ruang sosial sahaja. Taraf kawan lebih kepada kawan ketawa.
Manakala sahabat  pula lebih kepada penceritaan yang melibatkan emosi dan permasalahan yang berlaku dalam hidup kita. Umpamanya, perasaan suka duka boleh dikongsi bersama. Hinggakan sahabat juga adalah tempat meluahkan perasaan dan mampu meminjamkan bahu mereka untuk bersandar dan lengan baju sahabat juga tempat menumpahkan air mata dan hingus akibat penceritaan permasalahan yang melanda. Seringkali situasi ini menjurus kepada wanita kerana wanita akan berasa tenang setelah menitiskan air mata mereka. Sahabat seperti ini dikatakan kawan menangis yang sukar dicari

 PERBEZAAN KAWAN DAN SAHABAT
Berkawan dan bersahabat
adalah sesuatu yang berbeza.
dikenali dan mengenali
berlainan ertinya…
berkawan hanya sekadar dikenali,
bersahabat lebih mengenali,
kepercayaan hanya pada sahabat,
penghinaan hanya pada kawan,
kesusahan hanya pada sahabat,
kesenangan hanya pada kawan,
penyelesaian hanya pada sahabat,
kesalahfahaman hanya pada kawan,
naik hanya pada sahabat,
jatuh hanya pada kawan,
jujur hanya pada sahabat,
pura-pura hanya pada kawan,
punyai kawan hanyalah sementara,
adanya sahabat untuk selamanya
 
Hargailah sahabat.sesungguhnya bukan senang kita nak dapat sahabat yang susah sesang bersama-sama..
"Selemah-lemah manusia, ialah yang tidak boleh mancari sahabat yang lebih lemah ialah orang yang mensia-siakan sahabat yang telah di cari" Saidina Ali
untuk semua sahabat...YAZID SYIMIR NASRY RIDZWAN RAJA SYAFIQ LUQMAN ARIP SYAUQI DAN BOB IHSAN...(SAHABAT KPMSI)..Aku hargai korang korang adalah sahabat aku dunia akhirat..anyway thanx sebab hadir dalam hidup aku...aku minta maaf sebab banyak kesalahan dan kesilapan aku pada korang... gelak tawa kita bersama kita menangis pun bersama....

BEBAN

akhirnya kurang sudah beban aku sebab akhirnya minah nie mengaku dia kaple dengan orang lain...alhamdulillah menyemak alam je minah nie dalam hidup aku so sekarang aku leh happy2 macam dulu balik...
Sekurang-kurang nya aku leh fikir pasal D.T.P (DITAMAT PENGAJIAN) dan aku leh pikir benda lain gak kerja ka apa ka...sesungguhnya bulan nie adalah bulan paling sial dalam hidup aku....sekarang masanya aku nak rancang masa depan aku tanpa memalingkan ke belakang balik...
sekarang masanya "FORGET THE PAST" dan menuju ke hadapan...memang masalah aku dulu banyak pasal cinta yang menyebabkan aku musnah...sekarangtiba masanya i am be a new me....no more love FUCK LOVE...and now kerjaya lebih utama...eh macam mana aku nak beli rumah kat CEMERLANG HEIGHTS kalau asyik kecewa ja...
OFFICIALLY "LEPAT BUNGKUS" dan "THUNDEROUS ZOMBA" is dead...and A NEW ME has JUST BEGAN....


FUCK LOVE I DONT NEED THAT ANYMORE....