Pengkikut blog

IKLAN lagi....

JENIS-JENIS KAWAN


Kawan?Friends?Dost?
susah nak mencari apa ertinya kawan.aku sendiri pun tak terjemahkan maksud kawan...

Kawan bagi aku pula ada pulak jenis2 nya...ini berdasarkan pengalaman aku sendiri..Kalau korang setuju setuju ah.

a) Kawan Oii
Kenapa aku nama kawan macam ni "Kawan Oii" sebab kawan macam nie kita boleh jumpa di mana2 tapi kita boleh sapa ja..jenis kawan macam ni kita kurang rapat dengan dia tapi boleh jugak diangkat menjadi kawan jenis2 lain kalau kena caranya.kalau tidak dia akan kekal sebagai kawan oii je lah...

b) Kawan Sebatang Rokok
Kawan sebatang rokok nie sebab bila dia susah pandai dia cari kita bila dia senang dia lupakan kita..kenapa aku amik contoh rokok..sebab kalau kawan mai mintak rokok dengan dia tapi bila dia ada rokok dia lupakan kita...sebab itulah diumpamakan kawan sebatang rokok...

c) Kawan Talam Dua Muka
Nie pulak spesies kawan yang paling tak berguna..sebab dia sanggup mengutuk kita mencaci kita bila dengan orang lain..Bila dengan kita cakap seolah kita lah yang paling baik tapi di belakang kita seolah2 kita yang paling hina sekali.

d) Kawan Makan Kawan
Maksudnya bukan dia makan daging kawan dia macam Kannibal 2..nie pun lagi 1 spesies kawan yang tak berguna juga.Kawan memang sama macam "Kawan Talam Dua Muka" tapi kawan jenis ni khianat kawan dia secara terang-terangan...Jenis buat tak sorok punya lah.selalunya dalam golongan kawan talam dua muka boleh jadi kawan makan kawan bila ada peluang tiba.

e) Kawan Sejati
Kawan macam ni yang paling bagus sekali sebab kawan Sejati.Dia sentiasa bersama dengan kawannya di waktu senang dan di waktu susah.Dia tidak menceritakan keburukan kawan nya dan setia berkawan dengannnya.

Bagi aku kawan macam ni susah nak dapat..mungkin dalam 1000 2 300-400 orang ja yang kita boleh buat kawan sejati.Dalam ke empat2 jenis kawan ni,Kawan sejati sesuai dijadikan Kawan baik @ Best Friends sebab sentiasa bersama dengan kita walau pun senang dan susah.Kita tolong dia dalam kesusahan dan dia tolong kita dalam kesusahan.

Moga aku dapat sentiasa bersama dengan kawan2 sejati ku..... Amin


PERJALANAN TIADA PENGHUJUNG


Hidup ini Satu Perjalanan,
Destinasi Kita ialah Allah,
Kenderaannya ialah Amal,
Halangannya ialah Alpa,
Pandulah Sebaik-baiknya,
Tempuhi Halangan dengan Sabar,
Nescaya Sampailah Kita ke Destinasi-Nya..

Steel Heart - She's Gone


She's Gone - Steel Heart


She's gone,
Out of my life.
I was wrong,
I'm to blame,
I was so untrue.
I can't live without her love.

In my life
There's just an empty space.
All my dreams are lost,
I'm wasting away.
Forgive me, girl.

(Chorus)

Lady, won't you save me?
My heart belongs to you.
Lady, can you forgive me?
For all I've done to you.
Lady, oh, lady.

She's gone,
Out of my life.
Oh, she's gone.
I find it so hard to go on.
I really miss that girl, my love.

Come back into my arms.
I'm so alone,
I'm begging you,
I'm down on my knees.
Forgive me, girl.

(Chorus x2)

Lady, oh, lady.
My heart belongs to you.
Lady, can you forgive me?
For all I've done to you.

comment Lepat:

lagu nie memang best gila...sebab2 aku suka lagu ni

1) Sesuai dengan jiwa aku...lagu nie peneman masa aku frust dulu...

2) vokalis dia sempoi gila...sora tinggi 2....

tapi overall mmang lagu nie best ah....walaupun lagu nie lagu lama tapi memang best....!!!

SAHABAT 2


Home sweet Home...walaupun ke mana aku pi kemana aku merantau aku mesti kembali ke "TAMAN SEMPADAN"Ini tempat aku beranak dan di sini tempat aku membesar....apa kat sini pun aku ada kawan2 gak tau...


depa nie sahabat aku kat Taman Sempadan..Najmi Akram Anuar Chot Ameen Elly Pais Yon Paan Ajib Abang Haikal,dan semua kawan aku2 yang lain...
aku sayang hangpa ( tapi tak tau lah depa nie sayang aku ke tak).
Depa nie time aku sorang2 bleh gak ajak bersembang...
kalau tak da depa boleh gak diajak bergurau berlawak (tapi selalu aku lah yang kena) aku susah depa ada...
depa ada masalah insyallah aku ada dengan depa.....
lagipun kekadang 2 aku x balik aku teringat gak kat depa...
tapi banyak event aku banyak tak da dengan depa sebab aku kan belajar lagi bukan bleh lepak selalu dengan depa...
depa bukan kedekut dengan aku....ingat masa aku tak berkereta...moto depa gak aku tumpang pi CC


SH.COM DALAM KENANGAN

hangpa lah kawan aku sampai mati...
sampai mati aku ingat jasa angpa dengan aku.
gurauan angpa kekadang 2 memedihkan jiwa gak..
tapi aku tak simpan dalam hati..
aku dah lama maafkan angpa...
hangpa lah sahabat aku dunia akhirat...
tak da angpa memang aku xda kawan lah kat TAMAN SEMPADAN....

THANX TO BEING MY FRIEND....!!