Pengkikut blog

IKLAN lagi....

JENIS-JENIS KAWAN


Kawan?Friends?Dost?
susah nak mencari apa ertinya kawan.aku sendiri pun tak terjemahkan maksud kawan...

Kawan bagi aku pula ada pulak jenis2 nya...ini berdasarkan pengalaman aku sendiri..Kalau korang setuju setuju ah.

a) Kawan Oii
Kenapa aku nama kawan macam ni "Kawan Oii" sebab kawan macam nie kita boleh jumpa di mana2 tapi kita boleh sapa ja..jenis kawan macam ni kita kurang rapat dengan dia tapi boleh jugak diangkat menjadi kawan jenis2 lain kalau kena caranya.kalau tidak dia akan kekal sebagai kawan oii je lah...

b) Kawan Sebatang Rokok
Kawan sebatang rokok nie sebab bila dia susah pandai dia cari kita bila dia senang dia lupakan kita..kenapa aku amik contoh rokok..sebab kalau kawan mai mintak rokok dengan dia tapi bila dia ada rokok dia lupakan kita...sebab itulah diumpamakan kawan sebatang rokok...

c) Kawan Talam Dua Muka
Nie pulak spesies kawan yang paling tak berguna..sebab dia sanggup mengutuk kita mencaci kita bila dengan orang lain..Bila dengan kita cakap seolah kita lah yang paling baik tapi di belakang kita seolah2 kita yang paling hina sekali.

d) Kawan Makan Kawan
Maksudnya bukan dia makan daging kawan dia macam Kannibal 2..nie pun lagi 1 spesies kawan yang tak berguna juga.Kawan memang sama macam "Kawan Talam Dua Muka" tapi kawan jenis ni khianat kawan dia secara terang-terangan...Jenis buat tak sorok punya lah.selalunya dalam golongan kawan talam dua muka boleh jadi kawan makan kawan bila ada peluang tiba.

e) Kawan Sejati
Kawan macam ni yang paling bagus sekali sebab kawan Sejati.Dia sentiasa bersama dengan kawannya di waktu senang dan di waktu susah.Dia tidak menceritakan keburukan kawan nya dan setia berkawan dengannnya.

Bagi aku kawan macam ni susah nak dapat..mungkin dalam 1000 2 300-400 orang ja yang kita boleh buat kawan sejati.Dalam ke empat2 jenis kawan ni,Kawan sejati sesuai dijadikan Kawan baik @ Best Friends sebab sentiasa bersama dengan kita walau pun senang dan susah.Kita tolong dia dalam kesusahan dan dia tolong kita dalam kesusahan.

Moga aku dapat sentiasa bersama dengan kawan2 sejati ku..... Amin


Tiada ulasan:

Catat Ulasan