Pengkikut blog

IKLAN lagi....

KEROPOK LEKO

sepanjang aq duk menunggu video aq siap.....sempat gak aq ke dapur tdi

tgk lah mak aq masak apa kan.... maklumlah bru balik rumah mestilah lapar....

tgk2 ade keropok leko ja


sedap gak keropok leko nie....aq nie jenis x kisah kalau time lapar makan je....sambil tgk2 


hahaahaha....wwe SMACKDOWN banyak iklan kat tv3...xpaham aq dgn tv3 nie banyak sangt iklan...time wwe smackdown je banyak iklan time lain ok je....

dah lah lambat sebulan....nak je aq gi tanya tv3 
aiya apa pasat lu banyak iklan nie?

TANGAN KIDAL


tangan kidal....aku mengaku aku tangan kidal....tulis pakai tangan kiri,makan pakai sudu pun pakai tangan kiri...basuh "uk uk" pown tangan kiri...even pegang rokok pown tangan kiri....aiya semua benda tangan kiri ah....

tapi nie maklumat aq dapat pasal kelebihan si KIDAL....

INFO KELEBIHAN SI KIDAL!
Orang yang kidal lebih banyak menggunakan tangan kirinya daripada tangan kanannya. Dia biasanya menggunakan tangan kirinya untuk berbagai-bagai pekerjaan seperti untuk menyikat rambut, memasak dll. Menulis tidak dapat digunakan untuk menentukan apakah seseorang kidal atau bukan, kerana sebahagian orang yang kidal menggunakan tangan kanannya untuk menulis, sementara untuk segala hal yang lainnya menggunakan tangan kirinya.


Kira-kira 8–15% daripada penduduk dewasa adalah kidal. Berbagai-bagai penelitian menunjukkan bahawa tangan kidal lebih umum ditemui di kalangan lelaki daripada perempuan dan lebih banyak di kalangan kaum heteroseksual dibandingkan dengan kaum homoseksual. Dibandingkan dengan masyarakat umum, tangan kidal lebih sering muncul di kalangan kembar seiras dan sejumlah kelompok orang yang mengalami gangguan neurologi (epilepsi, Sindrom Down, autisme, terencat mental,dll.) Dari segi statistik, seseorang yang memiliki saudara kembar yang kidal mempunyai 76% kemungkinan untuk juga kidal.

 Hubungan kidal dengan otak
Secara amnya kidal juga bermaksud lebih menguasai otak di sebelah kanan. Ini adalah kerana otak kita berfungsi secara menyongsang iaitu otak sebelah kiri menguasai bahagian tubuh badan yg. di sebelah kanan dan otak sebelah kanan pula menguasai bahagian tubuh badan yg. di sebelah kiri. Otak sebelah kiri (cenderung menggunakan tangan kanan) menguasai kawalan pertuturan, bahasa, tulisan, lojik, matematik dan sains.  Otak sebelah kanan (cenderung menggunakan tangan kiri) menguasai kawalan muzik, seni, kreativiti, tanggapan, emosi dan kebijaksanaan.Dengan penguasaan otak ini adalah dikatakan individu kidal lebih bijak dari segi kreativiti dan seni berbanding mereka yg. menggunakan tangan kanan.

Rumusan
1. Secara kasarnya sekitar 10-15% drp. penduduk dunia adalah kidal.
2. Orang kidal tidak semestinya mempunyai kedua ibubapa yg. juga kidal.
3. Menurut kajian tidak ada sesiapapun yg. dpt. mendefinasikan mengapa sesetengah individu itu dilahirkan kidal. Tidak ada gen yg. mengaitkan orang kidal dpt. dikenalpasti, tetapi ianya mempunyai kaitan didalam sesebuah keluarga.
4. Leonardo da Vinci menulis kesemua data peribadinya dari kanan ke kiri (seperti penulisan jawi) sehinggakan sesiapa yg. ingin membacanya terpaksa menggunakan cermin utk. menterjemahkan mesej-mesejnya.
5. Hari istimewa utk. orang kidal adalah Hari Kidal Sedunia yg. disambut pada 13 Ogos setiap tahun.(ni budaya orang barat-tak perlu ikut..huhu)
6. Lebih ramai lelaki yang kidal berbanding perempuan
7. Individu Kidal, Individu Elastik
Disebabkan individu kidal terpaksa menggunakan pelbagai barangan untuk orang biasa (tangan kanan), mereka terpaksa menyesuaikan diri dalam semua keadaan agar dapat menggunakan sesuatu kemudahan seperti orang bertangan kanan. Akhirnya, mereka dapat menyesuaikan diri dalam semua kerja walaupun dengan gaya kerja yang sedikit berbeza. Dan disebabkan itu juga menjadi faktor orang kidal hidup 9 tahun lebih pendek dari orang dengan tangan kanan secara puratanya.

sumber copy paste:
lagi 1 nak tau persamaan antara Angelina Jolie, Barrack Obama dgn Paul Mc Cartney (Beatles)...depa ketiga2 nya kidal....so jangan ingat orang kidal nie tak hebat....kalau kita pandai gunakan 2-2 belah tangan nie aku rasa kita lagi hebat

nanti aku cari lagi pasal kidal nie ya...!!!


PEMPUAN YANG PERLU LELAKI JAUHI

LELAKI SERING DIGAMBARKAN SEBAGAI SEORANG YANG EGO, KERAS HATI DAN PEMBULI SEMENTARA WANITA PULA DIGAMBARKAN SEBAGAI MAKHLUK LEMAH LEMBUT DAN PERLUKAN PERHATIAN DARI LELAKI SEPENUHNYA.

Tetapi awas, bukan semua kejadian begitu sebaliknya 10 sikap ini perlu anda beri perhatian tentang wanita. Cuba semak, apa sikap wanita yang perlu lelaki jauhi!
1. Perasan cantik
Wanita ini, beranggapan amat mudah mencairkan hati lelaki dengan kecantikan yang mereka ada. Lebih malang, ada yang menjadikan wajah cantik sebagai aset dan bergelar pisau cukur dengan mengikis harta lelaki kaya yang begitu mendambakan layanan wanita cantik. Biasanya golongan cantik ini percaya, wajah mereka boleh memberikan mereka apa saja termasuklah cinta.

2. Punya ‘sugar daddy’
Dalam kehidupan di kota yang serba-serbi memerlukan wang ada wanita yang sanggup mendampingi lelaki kaya demi kesenangan hidup. Mereka sanggup menyerahkan tubuh badan memberikan layanan seks demi wang biar pun haram di sisi agama. Lelaki yang merasakan ia satu peluang yang sukar dilepaskan pula sanggup menabur wang untuk kepuasan nafsu mereka.

3. Pandai ambil kesempatan
Bagi mereka, setiap peluang perlu direbut dengan pantas tanpa mengambil kira sama ada ia hak orang lain atau tidak. Kalau tidak, masakan muncul kisah tunang dirampas, suami diambil wanita lain dan sebagainya.

4. Suka mengongkong
‘Queen control’ inilah gelaran paling sinonim dengan wanita sedemikian. Mereka suka mengawal semua pergerakan pasangannya, dengan siapa suami keluar, balik jam berapa dan macam-macam lagi. Suami yang mendapat isteri begini dikatakan sering menjadi bahan jenaka jika sanak saudara berkumpul.
Cuba bayangkan, ketika sedang minum di kedai mamak bersama rakan lelaki, isteri menelefon menyuruh anda balik segera sedangkan teh tarik baru saja terhidang. Suami mana yang tidak stres. Wanita ini bersikap demikian kerana cemburu dan tidak mahu suami mempunyai wanita lain.

5. Mahu Sempurna
Sikap wanita yang mahukan kesempurnaan juga merimaskan. Bagi mereka, setiap perbuatan orang lain adalah salah dan hanya mereka saja yang betul. Malah bagi mereka, tiada orang lain yang sempurna kecuali mereka. Bayangkan jika anda mempunyai isteri begini, alamatnya makan hatilah selama bersama.

6. Selekeh 
Jangan ingat lelaki saja yang selekeh tetapi ada juga wanita yang tidak tahu menjaga penampilan diri. Bagi mereka, cukup berkain batik saja bila di rumah atau memakai baju kaftan seharian walau pun suami ada di rumah. Sebaiknya, biar tidak cantik tetapi pandai menjaga penampilan diri.
Begitu juga halnya dengan wanita yang tidak mempedulikan apa kata-kata orang tentang penampilannya itu, ia juga bahaya. Mereka tidak dapat membuat penilaian tentang diri sendiri selain mengabaikan cakap-cakap orang tentang mereka juga.

7. Suka mengharap
Ada sesetengah wanita yang tidak mampu membuat sebarang keputusan untuk diri mereka dan terlalu mengharapkan orang lain memberikan jawapan bagi diri mereka. Biasanya wanita begini kalau ditinggalkan suami, hidup mereka lebih merana kerana terlalu mengharap.

8. Terlalu cemburu
Lebih teruk lagi jika cemburu buta. Wanita ini biasanya akan menyerang pasangan sebelum sempat memberi penjelasan. Cemburu ini biasanya akan menjadi perosak kepada sebuah perhubungan. Malah ada yang sanggup memutuskan perhubungan kerana tidak sanggup berdepan dengan kerenah wanita cemburu.

9. Tidak berhati-hati
Bayangkan, apabila anda tidak berhati-hati dalam setiap perbuatan dan kata-kata, ia tentu saja akan melukakan hati orang lain.

sumber


memang perlu dijauhi pempuan macam nie....SEMOGA ALLAH MENJAUHI PEREMPUAN2 NIE DARI HIDUP KU....AMIN!!!

KETUANAN MELAYU @ MARUAH MELAYU

assalamualaikum

lama gila aku x tulis pasal politik MALAYSIA

biasalah asyik dok berjiwang je

baru2 nie Dato Seri Anwar Ibrahim berkata PKR menolak ketuanan Melayu....

asal lak nie????

tetiba UTUSAN MALAYSIA serang gila2 Anwar,Wan Azizah dan Azmin....

mungkin UTUSAN MALAYSIA nie x paham @ buat2 tak paham...kalau kita tgk betul2 statement Anwar ibrahim....beliau menolak Ketuanan Melayu telah diputarbelitkan UMNO-BN...

"Kita menolak ketuanan yang cuba diputarbelitkan Umno-BN dan Utusan sebagai cuba menolak Perlembagaan Negara,” kata anwar di lobi parlimen hari ini.


oh maksudnya PKR x menolak KETUANAN MELAYU....


ini statement DR Wan Azizah


"Ketuanan Melayu adalah slogan yang digunakan oleh sekumpulan kecil elit Melayu yang berkuasa untuk memperdaya orang Melayu yang ramai, demi kepentingan diri sendiri.

"Mereka adalah manusia yang melakukan 
rasuah, korup, pecah amanah dan pelbagai kebejatan lagi," 



ini KETUANAN MELAYU yang ditolak PKR


1 soalan yang lama aku nak tanya puak-puak UMNO


"APA GUNANYA KETUANAN MELAYU KALAU EKONOMI KITA PUN BANGSA LAIN YANG PEGANG?"


tapi bagi aku....biarlah apa pown jangan langgar pelembagaan sudah....kalau tak kita tentang....



sudah2 lah UTUSAN MALAYSIA sokongan rakyat tetap untuk PAKATAN RAKYAT....
kome 2 adu domba ja



TENGOK POCONG MALAM NI

tadi member aq ajak tgk pocong


pocong nie ka....alamak kesiannya dia tgh makan hehehehehe

bukan lah 
kalau inilah pocong nya konfirm aq cabut lari....argh cabut2


BARU POTONG RAMBUT

peh baru potong rambut tdi

time2 macam nie hujan plak

hahahahaha besh gak duk rumah hujan2 nie

lepak je atas katil tido

hahahahaha

sambil tido mencari ilham

ok gak 2

aq tgh fikir apa plan malam nie

sama ada lepak kat mamak


atau pun karaoke


tgk lah apa plan malam nie


NAK POTONG RAMBUT

aiyo bangun2 tido mak aq dah bising suruh potong rambut....

hahahahahaha pergi kedai gunting rambut...tutup plak...nampaknya terpaksa ah lepak kedai CC jap....
 satgi aq nak potong rambut camna ah

macam nie ka



xpown nak macam nie


hahahahaha ok lah nie rambut macam mana pown janji potong tul x...sebenarnya aq pown rimas rambut panjang nie kalau rambut pendek besh gak...


kalau rambut leh wat macam nie besh gak


oi oii aq x da kena mengena dgn punk ek....

ok2 aq nak gi gunting rambut dah

sebelum 2


lek lu sap kok lu