Pengkikut blog

IKLAN lagi....

BIAR JAHAT JANGAN HIPOKRIT...

APA KENA MENGENA GAMBAR DENGAN ENTRY AKU NIE...
takda pa pun saja ja entry kasi gempak sikit....hahahahaha...Kenapa entry aku kali nie BIAR JAHAT JANGAN HIPOKRIT...yelah sebenarnya ramai orang macam nie di zaman sekarang..Untuk korang yang tak mengetahui apa maksud hipokrit...Nie maksudnya hipokrit tu ialah…orang yang berpura2 ‘baik’ depan orang…tapi sebenarnya ada niat jahat. Atau buruk sangka…atau buat2 baik tapi dalan hati sebenarnya tak suka.
Maksud yang aku paham lak...hipokrit nie depan cakap lain belakang lain ah....x dinafikan aku pun kekadang HIPOKRIT juga...tapi itu lumrah manusia...tapi jangan melampau2 hipokritnya...sampai berlakon baik,kuat sembahyang lah konon nya tapi yang sebenarnya ALLAH je yang tau setan nya manusia ini...bukan apa banyak yang aku perhatikan macam tu ah....konon nya sembahyang tak tinggal...wajah nya suci....macam tak pernah buat jahat...semua orang di hadapan nya salah...tapi di belakang dia lah jahat NO 1....macam kat kolej aku pun macam tu gak...semua bertudung litup je (perempuan ah)....sekali pandang memang macam wanita melayu terakhir....tapi bila keluar gi mana2 atau balik rumah je semua hilang tudung nya tu...tak ke nama hipokrit 2....nak buat lagu mana dah rule kolej aku macam tu....
nie insan paling celaka sekali....depan orang puji punya baik...belakang orang kutuk macam orang tu paling jahat ja...lepas tu siap puji diri dia "I AM THE BEST"Tak payah lah poyo sangat....kita manusia ada kesilapan...bak kata pepatah "KUMAN SEBERANG BOLEH NAMPAK,ANAK GAJAH DEPAN MATA TAK NAMPAK"Nobodys perfect...so takpayah lah nak kutuk orang lebih2 sangat sebab diri kau sendiri pun lagi hina dari orang yang dikutuk tu...dasar TALAM DUA MUKA....
Aku mengaku aku pun bukan perfect sangat...bukan baik sangat...ada gak aku buat benda jahat...tapi BE YOURSELF bak kata diri aku..BIAR KITA JAHAT TAPI JANGAN HIPOKRIT...kalau kita kaki perempuan ke apa sekali pun kejahatan itu diri kita...apa orang pandang dia punya pasal...tapi lebih baik ubahlah...watpa kita nak hipokrit....BETUL TAK?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers