Pengkikut blog

IKLAN lagi....

RENUNGAN SEBELUM TIDUR

aduh dah pukul 4 pagi


tapi asal aku tak leh tido....susah hidup tul lah....


tapi aku dah biasa tido lambat tapi bangun pun wajib lambat gak...


sebenarnya patut aku dah tido dah tadi....leh plak tertengok rancangan "JANGAN TIDUR LAGI"


memang tak tido lagi
sebenarnya aku duk fikir gak tentang bangsa aku (poyo ayat)
aku kekadang kesiankan bangsa aku bila nak maju gamaknya
kekadang aku keluar jalan-jalan tengok bagunan semua bangsa CINA *sound setepek ja*
kedai bangsa aku 1-2 ja tu pown kedai makan...
mmmmm asyik nak berpolitik ja bergaduh ah sapa lagi hebat ke"MELAYU"an nya...sampai bawak keluar keris dan cium



Persoalannya:
apa guna ketuanan Melayu kalau bangsa kita tak boleh menjadi 'tuan' dalam ekonomi di negara sendiri?
apa guna kita tuan politik tapi kita tak jadi tuan ekonomi?
baru kita betul jadi KETUANAN orang Melayu kat MALAYSIA nie..


eh apa aku mengarut daa pagi2 ni....


baik aku fikir pasal mati...sebab sesungguhnya mati itu pasti ada...yang kekadang 2 aku fikir gak bersediakah aku menghadapi mati...cukup kah amalan aku untuk menemui YANG MAHA ESA....


INSAF LAH dalam hati....tapi kejap je lah...esok buat balik...mungkin belum ada nur keinsafan dalam diri aku nie..insyallah dapat lah tu


ok lah,mata aku semakin mengantuk 


SELAMAT MALAM DUNIA! (Eh dah pagi ah)





بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ

bismikallahumma ahya wa amutu

Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan