Pengkikut blog

IKLAN lagi....

KAWAN TIKAM BELAKANG....


saja ja aku amik gambar nie...biasalah kawan tikam belakang...aku rasa ramai dah biasa kena kawan tikam belakang kan
memang sakit kena tikam belakang nie..bukan sakit sikit2 nie tahap sakit melampau lampau.
sebab tu ada orang pernah berkata jangan mudah sangat percaya dengan kawan...Siapa yang tak sedih kalau kawan kita yang kita percaya, depan kita je baik, belakang bukan main kutuk kita. Contoh lain, selalu aku tengok drama dan baca novel, kalau A putus cinta dengan B, kawan si A nie pujuk la apa la, kata si B tu jahat, tak layak dengan A, alih2 dia yang couple dengan B. Korang pernah alami tak?

aku tak nafikan aku pernah tengok benda ni....aku tengok jalan cerita member aku sendiri... 

A kawan baik dengan B....B kaple dengan C....bila putus je C dgn B..A mula kenen2  C...bila si A dapat rapat dengan  C...dia cerita perkara buruk kat C tentang B.. last2 C kaple dengan A dan hubungan dia kekal sampai skrg...tapi kesian plak kat B...B pulak terus putus hubungan dengan A dengan C nie lah namanya "KAWAN TIKAM BELAKANG".

bagi aku kawan yang tikam belakang bukan kawan yang baik....kalau kawan yang baik mana wat macam nie betul x?
Dalam persahabatan,jangan dengki berdengki..sebab sifat dengki ni lah wujudnya "KAWAN TIKAM BELAKANG". Bak kata orang Inggeris "backstabber"






Tiada ulasan:

Catat Ulasan