Pengkikut blog

IKLAN lagi....

RENUNGAN PAGI


Jam menunjukkan 4.15 PAGI....peh kenapa AKU tak boleh tido nie mungkin sebab AKU dah kena INSOMNIA ataupun AKU terminum NESCAFE yang menyebabkan mata AKU segar bugar pagi-pagi JUMAAT nie...
Esok AKU nak pergi solat JUMAAT bersama kawan2 AKU kat MASJID AMPANG...(takut x sampai MASJID sampai ke RIYAS pulak)

Tertarik AKU tengok gambar kat atas nie...sebenarnya gambar di atas nie menceritakn kekusyukan kita dalam SOLAT...LEPAT pun tak tau AKU dalam golongan apa FIZIKAL DAN MENTALKU mengigati ALLAH dan sebaliknya ingat benda lain...
AKU masih ingat cerita TOK KENALI di KELANTAN yang sedang bersolat Jumaat kemudian Solat Zohor...ditanya kepada Tok Kenali kenapa dia Solat Zohor selepas Solat Jumaat...jawab Tok Kenali "ambo Solat Zohor sebab Tok Imam tak khusyuk dalam Solatnya,dia ingat hok lain" diorang tanya Tok Imam 2 betul ka pernyataan Tok Kenali tu,Imam tu menjawab"haah,ambo ingat KELAPA yang ambo belum jual lagi" begitulah jaganya seorang seperti TOK KENALI dalam solatnya...jika menimbulkan was2 terus dia Solat Zohor untuk menggantikan Solat Jumaatnya....jangan kita duk ingat tok imam lain pun macam 2 gak...kalau macam tu semua pakat Solat Zohor ah tak yah Solat Jumaat.....


Sebenarnya AKU dah mula mengantuk....lagipun AKU nak paksa diri supaya tidur...takut tertidur dalam masjid pula time SOLAT Jumaat satgi...kurang pahala Solat Jumaat  kalau tak dengar dengan teliti KHUTBAH JUMAAT.(Agak poyo ayat tu)
SELAMAT MALAM SEMUA...(EH DAH PAGI)

بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ

Ertinya :

Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers