Pengkikut blog

IKLAN lagi....

KEBAHAGIAN DALAM PERPISAHAN...



Sebenarnya entry nie untuk mengenang nasib aku selama ni....aku nie memang susah nak disayangi...aku baru cuba melupakan diri "AWAK" dan ingin memulakan hidup baru bersama pasangan aku ni...hati aku jadi hampa bila orang yang baru dipupuk perasaan sayang itu ada orang nak merisik diri nya...bukan orang lain sepupu dia sendiri pula tu...kemudian bila aku msg dia tanya kenapa tetiba dia kata "sepupu dia 2 bukan anak orang sebarangan anak dato'"sedih aku time 2 sebab aku rasa macam famili dia memilih kekayaan sedangkan bakal tunang dia tu hanya form 5 dan baru lepas SPM...x palah aku dah tak kisah dah...memang selalu jadi macam nie pada aku...aku doakan dia bahagia dengan pilihan dia...kalau kebahagian dia memerlukan penderitaan aku...aku terima penderitaan itu...
sebenarnya aku baru kenal dia...memang nasib aku kot bila aku dah mula jatuh cinta dengan seseorang...banyak pula alasan nya...dah bertunang lah...dah ada pakwe lah sedangkan sebelum ni single ja...sayang lagi dengan pakwe lama ah...aduh susah sangat ka nak terima cinta seseorang...kalau macam nie lebih baik aku single sampai mati...lagi senang..tak yah fikir pasal cinta....
tapi aku bahagia sebab aku tengok member2 aku bahagia...bahagia dengan pakwe diorang...bahagia dengan makwe diorang...bahagia dengan famili diorang...aku bahagia gak dengan famili aku...tapi sekarang aku malas nak fikir pasal cinta dengan perempuan...sebab banyak benda aku nak capai dalam hidup aku...kekadang tu aku tolak gak nak kaple dengan pempuan...tapi perasaan sayang muncul secara tiba-tiba...aku tak mintak pun..aku juga manusia biasa...ingin merasa menyanyangi dan disayangi...tapi mungkin ada hikmah apa yang jadi dengan aku sekarang ni...aku terima dengan redha...kejauhan di sudut hati ku aku ingin juga merasa disayangi tapi mungkin aku akan dapat kebahagiaan yang aku cari tu...aku selalu berdoa kepada ALLAH supaya aku dipertemukan jodoh yang baik tapi mungkin belum masanya lagi..setiap benda yang terjadi ada hikmah di sebaliknya...mungkin itu manusia diperintah bersabar atas takdirnya...andai itu kebahagiaan yang aku terima...itu dinamakan....
"KEBAHAGIAAN DALAM PERPISAHAN"


2 ulasan:

  1. bukan baik ko ulas cite ni ek..
    monolog yg hebat!
    ko auta sket2...padahal sajer nk ckp sal aku kan...
    bijak..bijak...
    xpela...layan jela...
    nice story dude...
    hihihiii...

    BalasPadam
  2. eh aku x cakap pasal ko k...jangan nak perasan aku cakap pasal orang lain ko lak terasa...aiyo...

    BalasPadam