Pengkikut blog

IKLAN lagi....

ASSIGNMENT


kenapa tajuk entry aku kali nie pasal assignment....hmmmm sebenarnya aku rindukan assignment...agak poyo statement aku kan....hahahaha biasalah bila dah tak da baru dirindui...masa ada dulu menyumpah2 nak siapkan...nak bagi cepat siap ja....janji hantar sampai tak tido malam....peh biasalah lumrah manusia kan....
masa jadi student dulu (sekarang tengah "bercuti selama 6 bulan") punya payah ah nak siapkan assignment...tapi dulu femes ah dengan ayat "COPY AND PASTE"...masih teringat dalam kotak memori ku...macam mana merayu2 mintak assignment senior...dapat je assignment konon wat contoh ah....lepas tu,ape lagi bermula lah aktiviti COPY AND PASTE...just tukar2 ayat ja...tu kira rajin lagi tu kalau malas,pakai je ayat assignment dulu tu...tapi risiko gak takut KANTOI dengan lecturer....kantoi PLAYGIAT ah....lagi risiko beb....mau kena repeat balik subjek tu...MAMPOIH....

aku nie memang suka wat assignment LAST MINUTE...baru banyak ilham masuk....memang tak tido malam ah sampai 2-3 malam sebab nak siapkan assignment yang berlambak...kadang-kadang due date hantar assignment dekat-dekat...mau duk jadi ZOMBA ah...eh silap ZOMBIE...pernah sampai termuntah2 depan dekstop(sebelum pakai laptop)sebab mengadap lama sangat monitor....hahahaha...masa tu klinik jual MC mmg untung ah....sebab ramai student ponteng kelas...tido di siang hari dan wat kerja di malam hari....macam kata aku time 2 "MALAM KU SIANG,SIANG KU MALAM"
ada yang jadi burung hantu time nak siapkan assignment...minumlah KOPI lah konon tak mau bagi mengantuk...lepas tu tak sampai 2-3 jam wat assignment...PENGSAN...lepas tu bila due date dah dekat waktunya (selalunya sebelum pukul 4) baru menggelabah bewak menaip....paling lawak kalau time nak gi hantar assignment tu tak sempat mandi...sebab nak kejar waktu....hahahahah lawak2...

lepas hantar assingment kepala jadi free gila...tak fikir assigment lagi satu teruih terbongkang macam kucing tido nya...sampai je rumah teruih ke tilam....(tu selalu jadi kat aku)...letih kot 2-3 malam tak tido so amik peluang ah...tidur!!!!!!!!!!!
itu menjadi kenangan yang tersemat dalam kotak memory otak aku....1 JE nasihat aku pada junior-junior ku...jangan lah duk buat assignment last minit...nanti tak berkualiti ah hasil kerja kita tu....pada sesapa yang tengah wat assignment tu...SELAMAT MENJADI ZOMBIE....good luck semua...wat leklok k...
p/s:gi tengok cermin muka hangpa jadi macam nie x???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers